Uncategorized

Je auto laten bestickeren of laten wrappen?

Geplaatst

Wil je je auto een andere uitstraling geven, dan heb je twee keuzes. Je kunt ervoor kiezen om je auto te bestickeren of te wrappen. Maar wat zijn de verschillen tussen bestickeren en wrappen? En met welke aandachtspunten moet je rekening houden als je je auto ook van een reclameboodschap wilt voorzien? Daar gaan we in dit artikel op in.

Verschil tussen auto bestickeren en auto wrappen

Bij het bestickeren van auto’s wordt een gedeelte van de auto met folie beplakt. Auto wrappen (ook wel carwrapping genoemd) is het geheel inpakken van auto’s met folie. Bestickering wordt met name toegepast als het om bedrijfsreclame gaat. Wrappen wordt toegepast indien je je auto in zijn geheel een andere uitstraling wilt geven. Bijvoorbeeld een matte look, in plaats van de standaard hoogglans die autolak heeft. Er zijn situaties waarin het laten wrappen van een auto voor bedrijfsreclame boven autobestickering wordt verkozen. Denk bijvoorbeeld aan de reclameauto’s van Red Bull. Die auto’s hebben in zijn geheel de look van een Red Bull blikje gekregen.

Aandachtspunten bij bestickering en wrappen

Een van de belangrijkste zaken is natuurlijk dat de folie goed blijft zitten, ook wanneer je de auto door de wasstraat haalt. Wil je met je auto reclame maken voor je bedrijf, let dan ook op de volgende aandachtspunten:

Zorg dat je reclameboodschap in één oogopslag duidelijk is

Wanneer je op je auto een reclameboodschap zet, hebben voorbijgangers vaak slechts enkele seconden de tijd om je boodschap waar te nemen. Zorg dus dat je boodschap binnen enkele seconden kan worden begrepen. Veel tekst of afbeeldingen die je boodschap niet ondersteunen, maar wel de aandacht trekken, kun je beter weglaten. Kortom, ieder onderdeel van de bedrijfsreclame moet functioneel zijn.

Communiceer je commercieel toegevoegde waarde

Of jouw bedrijf zich nu op de zakelijke markt of op de consumentenmarkt richt, je klant wilt weten wat je toegevoegde waarde is. Dus waarom moet hij zaken met je doen? Je snapt dat autoreclame in de vorm van een bedrijfslogo of een bedrijfsnaam daardoor niet zinvol is. En toch zie je dergelijke autoreclame nog vaak voorbij rijden. Hartstikke zonde, want de kans dat iemand getriggerd wordt om op basis van je logo en bedrijfsnaam contact met je op te nemen is bijzonder klein. Communiceer liever het probleem dat je voor je doelgroep oplost. Stel, je bent een producent van anti lek banden voor fietsen. In dat geval is je toegevoegde waarde dat je voorkomt dat fietstochten in het water vallen doordat je een lekke band krijgt. Een goede autoreclame zou dan een foto van iemand kunnen zijn die in de berm zijn fiets staat te plakken. Door de foto zegt je een grote rode streep met de zin erbij: ‘Nooit meer een lekke band! Anti lekbanden van [merk]’. Deze reclame zorgt ervoor dat je visualiseert welk probleem je oplost. En de zin die bij de afbeelding staat maakt gelijk duidelijk wat de toegevoegde waarde voor je doelgroep is.

Toon je contactgegevens

Als je niet vertelt hoe iemand in contact met je kan komen, wordt het lastig zaken doen. Plaats daarom altijd het adres van je website en een telefoonnummer op je autoreclame. In principe is dat voldoende. Extra informatie, zoals je adres of een e-mailadres, is extra informatie die je boodschap alleen maar drukker en minder overzichtelijker maakt.

Tot slot: kies voor kwaliteit, kies voor een signbedrijf

Op internet wemelt het van bedrijven die voor een prikkie je auto kunnen bestickeren of wrappen. De prijzen klinken vaak te mooi om waar te zijn, en dat zijn ze ook meestal. Kies dus liever voor vakmanschap en schakel een signbedrijf in dat ervaren is in het bestickeren en wrappen van auto’s.

Lees ook zeker wat reviews door, zodat je weet of het opgeleverde werk voor tevreden klanten heeft gezorgd. Op die manier weet je dat je goed zit en kun je het signbedrijf met een gerust hart de opdracht geven om jouw auto te bestickeren of te wrappen.