Auto's

Peugeot 308 GTI importeren uit België: waarom en hoe

Zoals veel mensen wellicht al weten, de auto bezitter in Nederland wordt compleet uitgemolken. De vele belastingen maken het ook lastig voor de auto verkopers hier. Daarom halen steeds meer mensen de auto over de grens. Natuurlijk komen daar ook weer extra kosten bij kijken. Denk aan logistiek maar ook BPM. Maar de prijsverschillen tussen Holland en nabijgelegen landen is nu zover opgelopen dat dit nu meer dan de moeite waard geworden is. Als we het hebben over prijsverschillen van letterlijk duizenden Euro’s, waar hebben we het dan nog over?

Bij deze dan een eerste advies. Duitse auto’s haal je natuurlijk idealiter uit Duitsland, net zoals dat als je de beste pizza wilt eten dan ga je naar Italië niet naar Zweden. Enfin, qua Franse auto’s ligt wel ietwat anders. Dan kun je beter juist onze zuiderburen bezoeken. Voor mijn laatste meest recente auto aankoop ben ik ook daar wezen kijken.

Enfin, heel lastig is het allemaal niet. Er zijn heel veel auto marktplaatsen online met advertenties wel zo makkelijk. Het proces van de import van A tot Z staat beschreven in dit artikel. Gelukkig met de zuiderburen vooral als je dichtbij de grens koopt die praten natuurlijk Nederlands dat vind ik wel een dik voordeel op Duitsland, want die Duitsers die spreken maar beroerd andere talen.

Er zijn dus meerdere kosten om rekening mee te houden. Welke dat precies zijn staat hier, https://easyimport.nl/auto-importeren/wat-kost-een-auto-importeren/ beschreven. De meest belangrijke is dus de BPM. Want niemand heeft zin in problemen met de Belastingdienst. Alsmede, wat tricky is aan BPM is dat er meerdere manieren toegestaan zijn om deze te berekenen, maar de Belastingdienst gaat je natuurlijk niet vertellen wat de meest voordelige manier is. Dus zul je dit zelf moeten gaan uitvogelen of zet er een BPM specialist voor in dit verdiend zich dubbel en dwars terug kan ik je vertellen uit eigen ervaring.